Slide background

Cognitieve training

(Top)sporters en dansers zijn steeds bezig met het hoe zij hun prestaties kunnen verbeteren. Concentratie en prikkelverwerking is hierbij enorm belangrijk. Door middel van cognitieve training  wordt de prikkelverwerking getraind. Dit leidt tot diverse voordelen zoals:

- meer diepte te zien
- sneller reageren
- betere timing
- langere concentratie
- betere oog-hand coördinatie
- beter veldoverzicht

Dit bereiken we door je oogspieren in een betere balans te trainen, de verwerkingscapaciteit van je brein te verhogen en de sensorische waarneming van je ogen en brein te trainen naar een betere en snellere motorische handeling.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de hersenen van de beste topsporters een hogere verwerkingscapaciteit hebben dan niet-topsporters. Een echte topatleet zal altijd sneller handelen en langer geconcentreerd zijn. Doordat het brein meer processen aan kan, zal een echte topatleet ook sneller herstellen van een inspanning of blessure. Dit maakt dat cognitieve training een aanvulling is voor sporters, dansers, maar ook voor andere mensen (zoals scheidsrechters en de luchtverkeersleiding) die van een optimale prikkelverwerking willen profiteren. 

Stel je vraag

Heb je een directe vraag of wil je graag meer informatie over mijn werkzaamheden?

Klik hier om contact met mij op te nemen
contact

Aan het woord

"Het samenwerken met Anniek heeft mij en daarmee  ook mijn team, OCI-LIONS ontzettend geholpen. Met zowel groeps- als individuele sessie hebben we ook op het mentale vlak weten te scoren wat absoluut heeft bijgedragen aan het winnen van de ... Lees meer